Better customer
Producten & diensten
Innovatie, een sterke waarde binnen de bedrijfscultuur
Innovatie maakt duidelijk deel uit van het DNA van Iris: het is één van de 5 hoofdgedragingen die van onze medewerkers worden verwacht (Owner, Innovator, Entrepreneur, Partner, Customer-centric, Leader). Het is te vinden in elk van onze functiebeschrijvingen, duidelijk vermeld op elk verantwoordelijkheidsniveau.
In een wereld die voortdurend verandert, is innovatie van vitaal belang om relevant te blijven op de markt.
Innovatie moet ons in staat stellen waarde te creëren door onze klanten meer relevante diensten aan te bieden, vóór onze concurrenten.
Innovatie en voortdurende verbetering worden ook gezien als een geweldige manier om Betterness naar onze werknemers te brengen: door repetitieve taken te automatiseren, verbeteren we het welzijn van onze werknemers op het werk, en stellen we hen in staat tijd te besparen en zich te concentreren op taken die waarde toevoegen voor onze klanten.


Innovatie, interne organisatie
Om deze innovatiecultuur te ondersteunen, heeft Iris in 2018 PRINS (PRojects, INnovation & Strategy) gecreëerd om voor de juiste tools en begeleiding te zorgen naar de toekomst toe. De dienst rapporteert rechtstreeks aan de CEO.
De selectie van innovatieprojecten is steeds gebaseerd op de waarde die zij opleveren voor elk van de 4 pijlers van Betterness: Better People, Better Customer, Better Organisation, Better Society.
PRINS heeft een methodologisch kader voor innovatie en projecttoezicht gecreëerd en ondersteunt actief de rest van het bedrijf bij de toepassing van deze methodologie.
De methodologie, die gebaseerd is op de Agile en Lean principes, wordt zowel gebruikt in het kader van voortdurende verbetering als in het kader van grotere transversale projecten.
Innovatie, concrete resultaten


Tevredenheidsenquête klanten
Wij hebben ons laatste tevredenheidsonderzoek in 2021 tijdens het eerste kwartaal uitgevoerd.
In het kader van BETTERNESS, werden een aantal nieuwe belangrijke vragen toegevoegd. Een van deze vragen was om te weten of wij helpen de werklast van de klant te verlagen door hun Betterness aan te bieden.
Op een schaal van 1 tot 4, is onze score 3,29 wat onze strategie grotendeels bevestigt! Hetgeen overeenkomt met een tevredenheidspercentage van 82%.
Inzetten op een betere klantervaring
Een optimale klantervaring, een flexibele service en een goede communicatie zijn essentieel voor het opbouwen van langdurige relaties met klanten. De positieve resultaten van de in mei 2021 gehouden tevredenheidsenquête zijn hiervan het bewijs.
Customer testimonials

Chirec

LloydsPharma

Apleona

Proximus

S.A.B.C.A
FLUXYS
Sociale partners
Iris is lid van The SHIFT, een Belgisch netwerk op het vlak van MVO. Deze organisatie telt meer dan 300 leden: kleine en grote ondernemingen, ngo’s en openbare instellingen. Haar opdracht bestaat uit het inlichten, helpen en bijeenbrengen van haar leden om te evolueren naar een duurzame economie en gemeenschap.

Sociale partners
Sinds 2017 is Iris stichtend lid van Talent2Connect en neemt de groep als werkgever deel aan dit innovatieve digitale platform dat talentvolle werknemers helpt een werkgever te vinden die perfect is afgestemd op hun noden, en omgekeerd.
Verschillende werkgevers uit de openbare, privé- en sociale sector zetten zich samen in om deze complexe uitdaging aan te gaan. Deze collectieve aanpak maakt het gemakkelijker de professionele ambities van talentvolle werknemers te begrijpen, hen te helpen hun competenties te definiëren, en waar nodig een opleiding op maat te geven die hen helpt hun professionele doelstellingen te bereiken, met dank aan privé- en sociale instellingen.
Laaggeschoolde jongeren, personen met beperkte mobiliteit, personen van een zekere leeftijd, migranten, personen die vrijwilligerswerk willen doen enz. en die een of meerdere talenten hebben, kunnen zich inschrijven op de website en zo een beroep doen op de hulp van Talent2Connect.
